اهمیت آموزش در پیش‌گیری از بروز تخلف در دستگاه‌های  اجرایی
کد خبر: 4036896
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶

اهمیت آموزش در پیش‌گیری از بروز تخلف در دستگاه‌های  اجرایی

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه تقدم پیشگیری بر درمان باید به عنوان یک مبنا مورد توجه قرار گیرد، بر اهمیت جایگاه آموزش در پیش‌گیری از بروز تخلف در دستگاه‌های  اجرایی تأکید کرد.

دیدار معاون پشتیبانی دیوان محاسبات کشور با نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، 27 بهمن‌ماه، در دیدار با معاون اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور، اظهار کرد: تعیین تکلیف وضعیت واحدهای راکد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان، اقدامی است که توسط دستگاه قضا و مجموعه دیوان محاسبات آغاز شده است و امیدوارم این موضوع در تمام ابعاد مورد تأکید باشد.

وی، با اشاره به اینکه باید نظارت جدی بر مجوزها و عملکرد معادن استان هرمزگان وجود داشته باشد، عنوان کرد: برخی معدنی را به ثبت رسانده و آن را به فردی واگذار کرده‌اند اما فرد هیچ فعالیتی روی معدن انجام نمی‌دهد که این موضوع باید حل شود. اگر موانع دولتی سر راه این فرد وجود دارد، برای برطرف کردن آن تلاش شود و اگر توانایی فعال‌سازی را ندارد، اقدام به واگذاری مجدد شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های معدنی بسیار قوی دارد که می‌توان از آن‌ها برای تحقق توسعه پایدار هرمزگان بهره‌ گرفت، تصریح کرد: در صورت اینکه معادن استان به افراد دارای توانمندی واگذار شود، در حوزه معدن شاهد عملکرد بسیار مطلوب‌تری خواهیم بود.

عبادی‌زاده با اشاره به اینکه تقدم پیشگیری بر درمان باید به عنوان یک مبنا مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: برای اینکه دستگاه‌ها به فساد مبتلا نشوند باید ساز و کاری برای پیش‌گیری اندیشیده شود تا در نهایت مجبور به برخورد با ابزارهای قانونی نباشد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش در پیش‌گیری از بروز تخلف، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی هر چه به مسائل قانونی به ویژه مالی آشناتر باشند، به همان میزان تخلفات نیز کاهش پیدا می‌کند که تحقق این امر نیازمند به تدوین برنامه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر ضرورت تقویت رابطه دیوان محاسبات با دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: ارتباط دیوان محاسبات از طریق کارگاه‌های آموزشی و جلسات می‌تواند با دستگاه‌های اجرایی تقویت شود که این امر باعث می‌شود از بروز بسیاری از چالش‌ها در آینده جلوگیری شود.

عبادی‌زاده حوزه کاری نهادهای نظارتی را بسیار ظریف دانست و افزود: دستگاه‌های نظارتی از یک طرف باید وظیفه نظارتی و قانونی خود را انجام دهند و از طرفی هم نباید به سمتی گام بردارند که شجاعت و ریسک‌پذیری مدیران اجرایی گرفته شود؛ چراکه در این صورت مدیران به سمت ترک فعل حرکت می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که مدیران جسور و ریسک‌پذیر باشند و فعالیت‌های خود را به صورت جدی پیگیری کنند و مدیر نیز باید دستگاه نظارتی را یک پشتوانه محکم برای انجام امور مردم و حاکمیتی بداند.

انتهای پیام
captcha